Verantwoording en evaluatie

Werkverdeling

De opdrachten zijn verdeeld over de vier groepsleden. Uiteindelijk zijn wij samen gaan zitten om het tot een geheel te maken en de puntjes op de "i" te zetten. Het bleek dat sommige studiegroepsleden een andere kijk hadden op een bepaalde opdracht. Door te kijken naar een tussenliggende oplossing zijn wij als groep tot één geheel gekomen.  Dit laten wij zien in de vorm van een website. Bij de verdeelde opdrachten is rekening gehouden dat elke student evenveel werk doet. Omdat het voor sommige studenten niet mogelijk was om bij elke les aanwezig te zijn is dat gecompenseerd in de taakverdeling van de opdrachten.

 

Groepsopbrengsten

De opdracht heeft ons het inzicht gebracht hoe belangrijk het is om samen te werken en dat daar goede afspraken over gemaakt moeten worden. Wanneer we met de groep gingen zitten kwamen we tot de conclusie dat het ook belangrijk is dat het werk wat afgesproken is, gedaan is. Dit omdat je anders de groep tegenwerkt. Ook hebben we inzicht gekregen in de hoe de structuur van de school in elkaar zit. Hierdoor hebben wij als groep zicht gekregen op wat wij zelf belangrijk vinden aan goed onderwijs en hierdoor is onze visie op het onderwijs verbetert.

 

Opbrengsten voor Maudy

Een inzicht wat ik heb opgedaan, is hoe de interne structuur van de school in elkaar zit. Hoe het zit met de fte's en het rooster, en vooral dat je nadenkt over wat er precies belangrijk is in de school. Ook heb ik veel informatie opgedaan over de kwaliteitszorg en het schoolontwikkelingsplan. Dit zijn beide onderwerpen waar ik nog niets van wist en wat wel belangrijk is om te zien. Ook heb ik kennis gemaakt met de rapporten van de onderwijsinspectie: analyse en waarderingen van opbrengsten januari 2016 en het onderzoekskader 2017. 

 

Opbrengsten voor Lisette

Het ontwerpen van een eigen school heeft mij erg veel opgeleverd. Het heeft er voor gezorgd dat mijn kijk op onderwijs breder is geworden. 
Ik wist naar mijn idee best veel over de organisatie op school. Dit viel in de praktijk echter tegen. Achter wat wij op een school terug zien gaat nog veel meer schuil. Een schoolondersteuningsprofiel is er niet ineens, die is ook ooit ontwikkelt en wordt steeds bijgewerkt. Niet elke klas krijgt zomaar een docent, maar dit is afhankelijk van het aantal leerlingen dat een klas én een school heeft. 

Niet alleen inhoudelijk heeft de opdracht mij veel opgeleverd, maar het werken in mijn groep heeft me ook veel opgeleverd. Van tevoren zag ik hier best tegen op omdat ik de meeste leden in mijn groepje eigenlijk niet eens zo heel goed kende. Het was voor mij echt afwachten hoe de samenwerking zou verlopen. Dit is echter helemaal niet tegengevallen, ik heb zelfs meer over mijn klasgenoten geleerd.

Al met al vond ik de opdracht erg leerzaam en leuk! Het eindresultaat is iets waar we naar mijn mening zeker trots op mogen zijn. 


Opbrengsten voor Jorn

Ik heb door het het ontwerpen van een eigen school inzicht gekregen in de verschillende aspecten waar je aan moet denken in een school. Sommige aspecten, bijvoorbeeld het formatieplan wist ik nog niet veel van. Door de school te presenteren aan de inspectie, ben ik er achter gekomen hoe een school wordt beoordeeld op kwaliteit en dan de school aan veel eisen moet voldoen om kinderen goed te kunnen begeleiden. De samenwerking met de groep verliep ook goed, en ik ben tevreden met het resultaat van onze school.  


Opbrengsten voor Harry

Ik merk dat ik heel weinig wist over hoe een basisschool in elkaar zit. Formaties, activiteiten van een directeur, intern begeleider en de specialisten binnen de basisschool. Tijdens het maken van dit verslag heb ik hier veel over mogen leren. 
Ik ben in gesprek gegaan met de directeur van een basisschool waar ik stage heb mogen lopen. Dit gesprek was uitgebreid en erg leerzaam. Zo heb ik morgen leren hoe je een visie maakt en hoe je dit bewaakt. Voor mij erg nuttig om dit op deze manier kennis mogen te maken met het beroep directeur. 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb