Passend onderwijs
Op onze school zijn wij van mening dat ieder kind recht heeft op passend onderwijs. We gaan dan ook uit van de verschillen tussen leerlingen en stellen hierbij de onderwijsbehoeften van de verschillende leerlingen. Om dit te bereiken wordt gebruik gemaakt van het principe handelingsgericht werken. Dit houdt in dat de instructie en het werk worden aangepast op het niveau van de kinderen, binnen de klas wordt veel gedifferentieerd. De leerkracht heeft hierbij een grote taak. Hij stemt de verschillen tussen de leerlingen af en maakt het onderwijs passend. De leerkracht doet er dus zeker toe. De leerkracht doet het echter niet alleen, de individuele leerkrachten vormen samen een team waar we trots op zijn. Ieder teamlid staat klaar voor de anderen en wil altijd even helpen, luisteren en adviseren. Dit heeft ook invloed op de kinderen. Er is namelijk een wisselwerking tussen kinderen en hun omgeving. Als de leerkrachten met elkaar afstemmen wat goed is voor een leerling, zal het kind zich gezien voelen en kan er het best mogelijke onderwijs worden geboden.
Omdat natuurlijk niet alleen de school voor de ontwikkeling van de kinderen zorgt vinden wij het belangrijk dat er nauw contact is met de ouders en verzorgers van leerlingen. Wij als school hebben namelijk ook verwachtingen van ouders. Zo hopen wij dat ouders klaarstaan om kinderen te helpen met bijvoorbeeld extra lezen. Daarin tegen staat ook dat ouders verwachtingen mogen hebben van de school. De verantwoordelijkheid ligt immers bij de school.
Maak jouw eigen website met JouwWeb